Thursday, February 23, 2012

Tiramisu


Tiramisu ku yang pertama di UK...tercetusnya idea nak buat tiramisu ni sbb en.suami ku berkenan nak beli tiramisu instant kat tesco.Lalu,saya pun offer la...tak payah beli la...buat sendiri senang jer..lg pun tak ragu2 dah kehalalan dan kesuciannya...maka inilah rupa tiramisu buatan sendiri..tp mintak mahap ler..kek dia agak relai sbb curah banyak sgt nescafe atas kek..huhuh..Takpe next time buat,make sure its perfect!

Utk resipi tiramisu ni..tgk kat bawah ye:

Tiramisu

Utk lapisan kek sponge,saya buat pakai tpg instant yg kat tesco tu jer dan ikut arahan dia sebijik2 mcm kat kotak.Tapi bg saya,aduan tpg kek tu tak spongy mcm yg biasa buat..kalau saya saya tak berapa suka la.If nak lagi senang,beli sponge finger.

Adunan Cream Cheese

300gm soft cheese
300ml whipped cream
250gm sugar
2tbs nescafe
air suam

Caranya:

1)Whip Whipping cream sampai stiff
2)then,masukkan soft cheese dan gula,pukul samapi semua sebati
3)sediakan satu mangkuk bersih dan



No comments:

Post a Comment