Wednesday, February 22, 2012

Food Testing with Raihan and Kak Lip

Ceritanya gini...Brunel University nak buat One World Week..Salah satu event diaorang buat booth utk perkenalkan makanan negara masing.masing.Jadi,suami saya minta saya sediakan satu jenis kuih yang melambangkan identiti Malaysia..Ok kami setuju nak buat kuih keria.Idea ni sebenarnya dr Raihan....Jadi,seminggu sblm event tersebut.Raihan dan Kak Alipah dtg rumah..konon2 nak buat food testing la.Kebetulan ada sikit Ubi Keledek..kalau kat sini(UK) nama dia sweet Potato..tp bentuk dia mmg mcm potato..tak mcm ubi keledek yg jumpa kat Malaysia nu.Jadi kami pun try la buat,malangnya tak jadi kuih keria tu..Mungkin kerana tekstur ubi keledek(sweet Potato) Uk ni tak samamcm ubi keledek hakiki Malaysia.Walau pun mcm tu,kaka Lip bgtau memeg ada keledek yg mcm Malaysia tu,cuma nak dpt benda tu kena pi kedai yg jauh sikit la dr rumah kami.Jadi,saya pun akhirnya buat keputusan nak buat ketayap je la.Then,Raihan pulak nak goreng mihun.Tapi Pd hari tu jugak rupanya Raihan buat food testing satu jenis kuih lagi iaitu 'burger Malaysia'.Sejenis kuih..adunan dia mcm donut..tp buat bulat2 dan goreng.Bila dah masak belah tengah dan letak sambal ikan bilis dgn timun..Memang sedap sgt.Tp sayangnya Raihan busy..dia cakap tak cukup masa nak membelek buat kuih tu..Tu yang akhirnya kami pakat2 buat sendiri..tp still ok kan..lagi banyak jenis dapat...heheh

Sempat bergambar dgn Raihan dan Lip sblm depa balik
Rahan tgh geram dok ngacah anak dara saya..hehehe
ha ni rupanya 'burger Malaysia' buatan Raihan.resepi kena tanya dia la,saya tak penah try buat lagi..hihih

No comments:

Post a Comment