Saturday, January 21, 2012

Nuha.3 Months Old...

Assalamualaikum....
Semalam 20 Januari 2012..genaplah umur puteri saya 3 bulan.Sejak usia Nuha 2 bulan lagi,..banyak perkembangan baru yang berlaku pada Nuha.Nuha dah boleh gelak dan senyum2 bila diagah.Bila dia menangis..saya lambat ambil dia,dia akan mula merajuk...nangis berpanjangan dan kadang-kadang sampai terisak-isak..huhuhu Kalau sampai jadi macam tu,kesian sungguh saya tgk Nuha.Nuha juga dah pandai isap jari.Kalau saya pakaikan dia sarung tgn,Nuha akan isap sarung tgn tu..heheh...baby nak membesar..banyak benda yang diterokainya...Satu benda yang sangat saya suka ,berat badan nuha dah betambah.rasanya Nuha dah 4.5kg...sbb waktu 2 minggu lalu,waktu appoinment dgn GP,berat Nuha 4.43kg....hm satu perkembangan yang sgt bagus sbb Nuha ni kalau nak tau,waktu dia lahir,beratnya cuma 2.18kg...Memang kecik dan ringat sgt3x...Nak pegang pun tak berani...sgt kecik hinggakan boleh dipegang sebelah tgn saja..heheh...Oh lupa pulak satu lagi benda yang Nuha boleh buat..dia dah bolah meniarap!Sebenarnya perkara ni berlaku mungkin waktu dia tak sedar...Waktu tengah malam..kami tengah nyenyak tidur..tiba-tiba saya terjaga dan saya tengok nuha macam tgh struggle nak kalihkan badan..Akhirnya dia berjaya kalihkan badannya dan tidur meniarap..Hahah..waktu tu saya senyum sendiri....tp saya alihkan dia semula sbb saya takut terjadi sesuau yang tak diingini....sbb Nuha tak pernah tidur meniarap...tidak seperti abang dia..Adam...dr kecil memang dia tidur meniarap...Ok kat sini saya kongsikan berapa keping gambar dan video gambar putera puteri saya:)






nuha dah keletihan....





No comments:

Post a Comment